‘Presenteer jezelf zoals je bent’: ondernemers krijgen handvatten bij Graveon-sessie

Geplaatst op woensdag 11 juni 2025 Peter Linders

GRAVE – De Graafse ondernemersvereniging Graveon organiseerde woensdag 11 juni een kennissessie in zalencentrum De Brouwketel. Tijdens de bijeenkomst werden lokale ondernemers bijgepraat over juridische vraagstukken, contentmarketing en verzekeringsadvies.

De avond werd geopend door voorzitter Marijn Engelen, in het dagelijks leven advocaat. Hij gaf een toelichting op de oorsprong en betekenis van het rechtssysteem, dat volgens hem diepgeworteld is in het Romeins recht. Aan de hand van herkenbare voorbeelden liet hij zien hoe rechtsregels in de praktijk functioneren. Daarbij kaartte hij het belang van toegankelijke rechtsbijstand aan, ook voor mensen die het niet kunnen betalen. Als voorbeeld noemde hij de toeslagenaffaire, waarin slachtoffers volgens hem niet automatisch juridische hulp kregen.

Contentmarketing en het belang van het merkverhaal

Vervolgens sprak Paul Kroes van het bedrijf Even Zen over contentmarketing en employer branding. Met ervaring bij internationale marketingafdelingen helpt hij nu samen met vijf collega’s bedrijven bij hun positionering. Volgens Kroes is het essentieel dat ondernemers hun verhaal helder kunnen formuleren en uitdragen. “Presenteer jezelf zoals je bent, met een vleugje van hoe je wilt zijn,” stelde hij. Hij verwees daarbij naar het Golden Circle-model van Simon Sinek, waarin het ‘waarom’ van de onderneming centraal staat. Ook ging hij in op merkarchetypes en hoe die kunnen helpen bij het bepalen van strategie en tone of voice.

Waarde van onafhankelijk verzekeringsadvies

Jack de Bruijn van 4Assurance sloot de avond af met een presentatie over verzekeringen voor ondernemers. De Bruijn heeft een achtergrond bij onder andere Rabobank en Aon en is inmiddels zelfstandig adviseur. Volgens hem is het cruciaal dat ondernemers hun verzekeringspolissen regelmatig laten controleren. Hij waarschuwde voor valkuilen waarbij verzekerden zelf moeten bewijzen dat een schade onder de dekking valt.

“Kijk niet alleen naar wat er gedekt is, maar juist naar de uitsluitingen,” adviseerde De Bruijn.

Graveon wil vaker kennissessies organiseren

Volgens voorzitter Engelen is het doel van deze sessies om ondernemers bewust te maken van relevante ontwikkelingen. “Veel van de informatie is nieuw voor ondernemers. We willen niet alleen onze leden bereiken, maar ook andere ondernemers uit de regio,” aldus Engelen. Graveon is van plan om vaker kennissessies te organiseren.

Terug naar nieuwsoverzicht