Waterstoring treft zorg Pantein niet, organisatie hoorde oproep via media
BOXMEER – De problemen bij waterzuiveringsinstallatie Beijersbos in Haps hebben geen invloed op patiënten die zorg ontvangen in het Maasziekenhuis Pantein en andere zorglocaties van de organsatie. Volgens een woordvoerder van het bedrijf is er geen sprake van een noodsituatie. Opmerkelijk genoeg moest Pantein via de media vernemen dat er een storing was.
"Wij zijn niet actief benaderd door het waterschap en/of de veiligheidsregio. Vanwege het gebrek aan informatie en handelingsperspectief ondernemen wij vooralsnog geen actie", laat een woordvoerder van Pantein weten. "Wij gaan ervan uit dat de communicatie door het waterschap en de veiligheidsregio passend is bij de situatie."
Volgens Waterschap Aa en Maas is het een bewuste keuze geweest om Pantein niet zelf te benaderen. "We hebben contact gelegd met bedrijven die kunnen bufferen: het zelf opslaan van afvalwater. Het ziekenhuis is wel ter sprake gekomen, maar zij hebben geen mogelijkheid om te bufferen. Vanuit hygiënisch oogpunt is het bovendien niet wenselijk dat zij daar in een ziekenhuis rekening mee moeten houden."